Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM2008] En Spelares Dagbok

237 svar till detta ämne

#1   rockystar

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3058 Inlägg:

Postad 02 May 2008 - 14:21 PM

1 Mars 2008
      Dags att börja skriva lite i denna gamla bok. Kanske kan det vara bra att ha lite dagboksanteckningar så småningom. Det är ju väldigt många som ger ut sina dagböcker och tjänar en och annan slant på det, och om nu min fotbollskarriär skulle bli framgångsrik så borde den möjligheten även finnas för mig. Och om jag inte klarar av att slå mig fram inom fotbollsvärlden så kanske det finns tillräckligt många som njuter av att läsa om andras misslyckanden för att dessa nedklottrade sidor en dag kan ge mig den försörjning som jag inte kunde få som spelare.

Trots mina 26 år, som onekligen är en ganska hög ålder för att starta sin karriär som toppforward i fotboll, så ska jag alltså göra ett försök. Kanske kommer jag aldrig att bli den nye Zlatan, men lite speltid i Allsvenskan eller Superettan hoppas jag på, innan jag slutligen lägger skorna på hyllan.

8 Mars 2008
      Ännu inga framgångar vad gäller letandet efter en klubb. Jag vet mycket väl att jag kan behöva lämna Göteborg, och även om det känns lite tråkigt så ska inte det hindra mig.

13 Mars 2008
      Igår fick jag ett samtal från Ulf Zeba, assisterande tränare i Ahlafors. Han hade hört att jag hade vissa talanger på fotbollsplanen, och undrade om det stämde att jag för tillfället var klubblös. Jag kunde knappt dölja min ironi när jag svarade ”just det, råkar vara det för tillfället.” Att jag inte varit kontrakterad för en klubb på många många år var inget han behövde känna till. Så jag får se vart det kan leda... Känner ju inte till Ahlafors, men tydligen spelar de i Division 2 Västra Götaland.

16 Mars 2008
      Nu har även Bunkeflo, Rynninge och Heimer kontaktat mig för att diskutera eventuella provspel. Det känns mycket spännande det här. Bunkeflo vore ju fantastiskt, superettanlag som de är. Men konkurrensen om speltid kanske är i hårdaste laget. Nåja, bara att avvakta, kanske blir det inget. Måste försöka hålla mina förhoppningar nere. Besvikelser är så tunga.

#2   rockystar

Manager

• Medlem
  • 3058 Inlägg:

Postad 02 May 2008 - 14:49 PM

20 Mars 2008
      Det känns fantastiskt!!
      Kontrakt påskrivet för resten av året med Rynninge. Underbart! Tjänar 12.000:- / månad vilket är riktigt bra. Betydligt bättre än CSN är det i alla fall. Jag kom hit till Örebro i förmiddags och sitter nu och äter lite lunch medan jag väntar på att träffa tränaren. Som för övrigt visade sig vara Steve Galloway, en herre som jag minns för sina 10 säsonger i Umeå.

Den 23:e är det sista träningsmatchen mot Karlslund. Förhoppningsvis kommer jag få spela lite då och måtte jag då ta chansen! Kollade hemsidan på tåget upp och tävlingsmatcherna inleds med en cupmatch hemma mot Forward och därefter drar ligaspelet igång i Division 2 Östra Svealand.
      Nu kommer Steve, jag skriver mer sedan.
      - - - - -
      En lång dag är slut. Jag har visats runt i staden och kring träningsanläggningen. Det är ju inget Ullevi direkt, men trots sin litenhet så är skicket mycket gott och jag ser verkligen fram emot att komma igång. Imorgon är första träningen och jag borde sova nu.

21 Mars 2008
      Min första känsla efter träningen idag var, helt ok... Nog ska jag kunna få spela lite då och då, och även få starta vissa matcher. Jag försökte kolla in de övriga anfallarna så gott det gick, och även om det är svårt att göra en bedömning efter bara en träning så fick jag ändå en preliminär blick av dem som stärkte mitt självförtroende.

Anfallare i Rynninge (a.k.a. mina konkurrenter)

Jonathan Guggenheim - 27 år - Spelar tydligen oftast högerytter.
      Robin Kacaniklic - 19 år - Mycket snabb. Även han högerytter.
      Magrin Frljuckic - 21 år - 2 mål på 2 cupmatcher. Imponerande försäsong i övrigt.
      Stellan Carlsson - 23 år - För tillfället skadad. Snart tillbaka.

Det ska bli mycket spännande att se hur jag står mig bland dessa. Jag måste dock ständigt påminna mig att det kan ta ett tag innan jag kommer upp i matchtempo, så jag får förbereda mig på en del inhopp inledningsvis.

Postad bild

#3 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 02 May 2008 - 14:50 PM

Gud, vad jag väntat på en sån här berättelse!! Jag har själv funderat på att skriva en, men nu ångrar jag inte att jag inte började. Mycket spännande inledning, och det är en trovärdig dagbok. :)

#4 Gäst_Dahlgren_*

• Guests

Postad 02 May 2008 - 15:08 PM

Härligt, bra skriver också, hittade bara ett enda litet fel. Där du skrivit "Örebroi" istället för "Örebro i". Annars bra.

#5 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 02 May 2008 - 15:10 PM

Har också längtat efter en sån här, också funderat på att starta en. Kom faktiskt på idén om spelarkarriär (iaf på FIFA manager forumet)

#6   rockystar

Manager

• Medlem
  • 3058 Inlägg:

Postad 02 May 2008 - 15:59 PM

25 Mars 2008

Dagarna går och jag har hittat en lägenhet, flyttar in redan första april. Ska bli skönt, kunna komma iordning lite bättre. Här på hotellet är det visserligen fint, och att någon annan städar är ju inte illa, men det är knappast hemtrevligt. Antar att hela första lönen kommer gå åt till möbler, men men....

Jag kommer bra överens med Steve också. Det känns bra.

Men OJ så förvånad jag blev när jag fick se startuppställningen i den allra sista träningsmatchen. Jag var uppskriven som startandes, men inte bara det. Steve hade gått ifrån 4-4-2 och placerade mig ensam på topp med två mycket offensiva yttrar som skulle ge mig understöd. Spännande och intressant!!

Postad bild

Matchen slutade 0-0, men vad som känns skönt är att jag har fått spela 90 minuter och hade en rad bra avslut på mål. Jag hoppas verkligen att vi kommer spela med den här taktiken i fortsättningen då jag gillade den mycket bra och inte hade några besvär att hitta min roll!

Nu är Stellan tillbaka i träning också. Han ser ganska ringrostig ut, men verkar ha en del respekt med sig i laget.

#7   bollpojke8

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1154 Inlägg:
  • Favoritlag:Djurgårdens IF

Postad 02 May 2008 - 16:04 PM

Underbart skrivet! :)

#8   BoLarsson

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 120 Inlägg:

Postad 02 May 2008 - 18:14 PM

Fyfan vilken bra idé! Otroligt bra skrivet också KUTGW! :D
Leyton Orient Established: 1881

#9   rockystar

Manager

• Medlem
  • 3058 Inlägg:

Postad 02 May 2008 - 18:56 PM

1 April 2008

Till min stora glädje förklarade Steve att vi skulle köra samma taktik även i cupmatchen mot Forward. Och jag fick än en gång chansen från start. Tyvärr var det en helt annan sak att ställas mot ett division 1 försvar, och jag kom inte loss en enda gång. Det var med stor besvikelse som jag byttes ut några minuter in i andra halvlek. Inte heller min ersättare, Frljuckic, lyckades oroa försvararna i Forward. Matchen slutade 1-3 och det faktum att vårt enda mål var ett självmål från en Forwardsspelare visar rätt bra hur chanslösa vi var matchen igenom. Inget vidare cupspelande för oss alltså. Men om några veckor är det ligapremiär, då åker vi till Eskilstuna och möter Eskilstuna City. Innan dess måste jag göra mitt yttersta för att visa framfötterna på träningarna.

Har precis flyttat alla grejer nu. Hela lägenheten, som i och för sig är en tvåa modell liten, är fylld av ouppackade kartonger. Ola Sandqvist hjälpte mig så det gick ganska fort ändå.

Tyvärr kan jag ju inte påstå att Örebro är en charmig stad. Den har lite känsla av en småstad som försöker vara en storstad. Resultatet blir varken charmig småstad eller spännande storstad. Som tur är har jag hittat Café Deed, som blivit ett riktigt favoritställe.

#10   rockystar

Manager

• Medlem
  • 3058 Inlägg:

Postad 02 May 2008 - 18:59 PM

Tack så väldigt mycket för alla kommentarer!!
Mycket roligt att höra lite åsikter...
:)

#11   bollpojke8

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1154 Inlägg:

Postad 02 May 2008 - 19:48 PM

Är du tränare för laget oxå?

En screen på dig?

#12   rockystar

Manager

• Medlem
  • 3058 Inlägg:

Postad 03 May 2008 - 09:50 AM

Nej, jag är inte tränaren.
Jag följer bara spelaren. ;)
Mer spännande då att se hur det går.
Screen kan ordnas ikväll.
Inte hemma nu. :)

#13   bollpojke8

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1154 Inlägg:

Postad 03 May 2008 - 09:51 AM

En till fråga, har du gjort dig själv i editorn eller bara tagit någon spelare?

#14   Lumpjaw

Spelare

• Medlem
  • 3408 Inlägg:

Postad 03 May 2008 - 09:51 AM

Intressant, bra skrivit, jag gillar denna helt enkelt.

#15 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 03 May 2008 - 10:27 AM

kul, jag gillar´t ;)

#16   rockystar

Manager

• Medlem
  • 3058 Inlägg:

Postad 03 May 2008 - 13:54 PM

Jag har gjort mig själv i editorn.
Med favoritspelare/klubbar, språk, ålder,
och en gissning på ungefärliga färdigheter.
Sådant blir alltid så svårt, men det var inte
det absolut viktigaste, att det skulle bli perfekt.
:)

#17   Weah

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1166 Inlägg:

Postad 03 May 2008 - 14:22 PM

Skulle man kunna få se en screen på dig då? :)

#18 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 03 May 2008 - 15:48 PM

Citat

Skulle man kunna få se en screen på dig då? :)

Citat

Screen kan ordnas ikväll.

#19   rockystar

Manager

• Medlem
  • 3058 Inlägg:

Postad 03 May 2008 - 18:07 PM

Så var det då kväll, och här kommer lite screenshots som utlovat. :)
Lägg märke till att jag inte fått vilket nummer som helst!!
Steve tror på mig!! ;)

http://www.rockystar.se/Profil01.jpg

http://www.rockystar...Personlig01.jpg

http://www.rockystar...ositioner01.jpg

http://www.rockystar.se/Overgang01.jpg

#20   rockystar

Manager

• Medlem
  • 3058 Inlägg:

Postad 03 May 2008 - 18:32 PM

17 April 2008

Igår åkte jag ner till Halmstad och såg på matchen mellan IS Halmia och BK Häcken i Svenska Cupen. Det var roligt att se de gul-svarta spela ut, och vinna tryggt med 3-1 efter två mål av den fantastiske lille Paulinho och en pyts av nyförvärvet Joakim Runnemo. Runnemo köptes in till Häcken från Brommapojkarna och det ska bli spännande att följa honom. Jag hoppas verkligen kunna planera mina "hem"-resor till Göteborg så jag kan se så många matcher som möjligt på Rambergsvallen.

Jag satt en stund häromdagen och pratade med en av mittbackarna i laget, Fredrik Sten. Det visade sig att han kommer från Eskilstuna och även har spelat ett par säsonger i Eskilstuna City (som är vår första motståndare i ligan). Men det var många år sedan, så han hade inga direkta kunskaper om spelare eller spelsystem. Mestadels har han spelat i IFK Eskilstuna, och han hoppades verkligen på att få chansen att tvåla till City.

Jag har även hört vissa antydningar från Steve om att vi ska spela 4-4-2 i ligan. Om det bli så betyder det att det är dubbelt så många renodlade anfallspositioner, och möjligen ökar det chanserna att få spela. Jag får försöka se positivt på det...

Postad bild
      Steve Galloway - Tränare i Rynninge

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar