Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM2008] En Spelares Dagbok

237 svar till detta ämne

#41   rockystar

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3056 Inlägg:

Postad 09 May 2008 - 12:11 PM

3 Juli 2008

I matchen mot Enskede var vi tillbaka till den ordinarie uppställningen med Stellan, mig och Robin. Kändes roligt att de var tillbaka och jag såg verkligen fram emot matchen. Tyvärr fick jag en spark på låret efter en halvtimmes spel, och tvingades byta i halvtid. Det var inget allvarligare än en lårkaka, men den hindrade mig från att spela vidare. I andra halvlek ordnades segern genom mål av Stellan och Magrin.

Häromdagen åkte jag ut en sväng till Örebro slott och kikade på det. Jag blir så trött på att inte ha någon direkt sysselsättning förutom fotbollen. Det blir mycket café-besök och filmtittande. Visserligen är det några i laget som verkar shyssta, men jag har ändå inte lärt känna någon riktigt bra än...

Hörde att Enskede sparkat sin tränare efter förlusten mot oss.
      Så kan det gå.

Det mesta av EM-intresset lade sig när Sverige åkte ut. Men jag kikade i alla fall på finalen, en trist historia mellan Tyskland och Spanien som vanns av tyskarna med 1-0 (Ballack på straff).

Även BK Häcken fick nog av dåligt spel och sparkade Sonny Karlsson. Assisterande Christian Lundström tar över tills vidare. Jag hoppas verkligen det kan väcka spelarna lite, de har verkligen underpresterat så långt.

Tidigare idag var det match mot serieledarna Eskilstuna City. Steve valde en lite försiktigare 4-4-2 med tanke på det svåra motståndet. Jag och Stellan på topp, medan Robin och Sohlberg fick lira yttermittfältare. Tyvärr hann jag knappt komma in i spelet förrän jag byttes ut. Jag tittade uppgivet mot klockan, 28 minuter hade spelats. Jag traskade sakta av planen och sjnk ihop på bänken. Vad ska jag göra annorlunda? Kan jag göra något annorlunda? Är det bara så Steve är som tränare? Oväntade, förvånande byten... Men det verkar vara en framgångsrik tränarstil, vi lyckades vinna med 2-0, ingen dålig skalp att tvåla till serieledarna så.

Postad bild
      Örebro slott

#42   rockystar

Manager

• Medlem
  • 3056 Inlägg:

Postad 09 May 2008 - 12:20 PM

9 Juli 2008

Idag orkar jag inte skriva speciellt mycket.
      Har inte hänt just någonting. Och tjejen på Deed har jag inte sett skymten av på flera veckor nu.
      Kan ju klistra in tabellen som den ser ut nu, med tio omgångar kvar.

Postad bild
      Tabellen - Division 2 Östra Svealand

#43   rockystar

Manager

• Medlem
  • 3056 Inlägg:

Postad 09 May 2008 - 13:30 PM

15 Juli 2008

!!!!!!!
      Allt jag hittills skrivit om att tidigt bli utbytt.
      Glöm det!
      I matchen mot Spårvägen slogs alla rekord!

Vi ställde upp med mig och Stellan på topp än en gång. Det börjar kännas som om vi hittar varandra allt bättre och samspelet fungerar allt oftare till belåtenhet. Det tog inte mer än ett par minuter innan Stellan drog på sig markering och jag fick möjlighet att relativt ohotad möta ett inlägg från Sohlberg. Nicken satt precis där den skulle och ledningen var vår. Jublande glad sprang jag tillbaka mot vår planhalva för att förbereda mig på avsparken. Men då hände det... Fjärdedomaren håller upp skylten som signalerar byte, "det kan väl inte vara..." hann jag tänka innan jag såg att det stod nummer 9 på den. Steve bytte ut mig, efter 6 minuters spel!!!! Oskadad!! Pigg och fräsch!! För att visa det sprang jag demonstrativt på lätta ben till bänken, tog min vattenflaska och joggade sedan vidare ut i omklädningsrummet. Lite löjligt kanske jag kan tycka såhär i efterhand. Men jag var så besviken. En bätre start på matchen kunde jag ju knappast ha fått, och sedan inte få chansen att fullfölja. Eller ens spela 10 minuter. Deppigt.

När de andra kom in i omklädningsrummet för pausvila hade jag redan duschat, trots att jag knappast hade hunnit bli speciellt svettig, och gått ut på en promenad. Jag träffade dem inte förrän på bussen hemåt igen, och då fick jag höra att vi hade vunnit med 2-1.

På bussen hem till Örebro lästa jag att Blackburn anställt nordirländaren Iain Dowie som ny tränare. Förhoppningsvis kan han föra Blackburn tillbaka till Premier League. Med det spelarmaterial han nu förfogar över så är det nog inte för mycket begärt.

#44 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 09 May 2008 - 15:57 PM

allvarligt, styr du laget? utbytt efter 6 minuter!

#45   rockystar

Manager

• Medlem
  • 3056 Inlägg:

Postad 09 May 2008 - 16:53 PM

Jag styr inget lag.
Steve Galloway tyckte tydligen det var bäst att agera.
Helt galet.... :)

#46   rockystar

Manager

• Medlem
  • 3056 Inlägg:

Postad 09 May 2008 - 19:54 PM

18 Juli 2008

Jag kan bara slå fast det en gång för alla, jag förstår mig inte på Steve.
      Han är helt ok som tränare, shysst, rättvis, och verkar kunna sin sak.
      Men jag förstår inte hur han resonerar.

Senaste matchen, borta mot Nyköping, fick jag helt plötsligt spela 90 minuter igen. Han blandar och ger på ett sätt som jag inte trodde var möjligt. Jag lyckades göra ett vackert mål, ett hårt skott upp i krysset, precis så som man drömmer om att göra mål. Tyvärr räckte det inte, och vi förlorade med 2-3.

När vi satt i omklädningsrummet efter matchen sade Stellan till mig att jag skulle kolla upp skytteligan. När jag gjorde det visade det sig att jag med målet hade passerat honom och numera är Rynninges bästa målskytt denna säsong. Trots alla tidiga byten. Men kanske är det till viss del tack vare dem som jag inte varit skadad något. Även om jag vet att jag lyckats ganska bra med målskyttet så är jag ändå lite förvånad över att jag ligger så bra till i skytteligan.

Postad bild

Härnäst väntar en mini-semester på Gotland. Ska hälsa på min mor och syster som bor där. Kanske borde jag skaffa en försenad födelsedagspresent tills dess...

#47   rockystar

Manager

• Medlem
  • 3056 Inlägg:

Postad 09 May 2008 - 20:43 PM

20 Juli 2008

Nu sitter jag på ett café i Visby. Kom ner hit till ön igår, och det är skönt att komma 'hem' hit lite ibland. Har ju trots allt bott här i 15 år, praktiskt taget hela min uppväxt. Så lite känns det ju som hemma ändå. Det här bokcaféet är så mysigt, och den gamle mannen som driver det är så trevlig. Dessutom är det ett ställe som inte varenda turist hittar till, så för en stund kan man nästan glömma folkmassorna som förpestar gatorna. Här kan jag sitta och dricka lite kaffe, bara må gott och fundera över saker och ting. Min situation i Rynninge till exempel. Och det faktum att mitt kontrakt går ut om lite drygt ett halvår. Det betyder att jag inte vet något om vad jag gör efter det. Hittills har inte Steve, eller någon annan i klubben, tagit upp kontraktsfrågan med mig. Men jag är inte speciellt orolig, jag har trots allt varit ordinarie hela säsongen så ett nytt kontrakt borde jag ju erbjudas.

Jag hittade ett träd till min mor i födelsedagspresent. Det var en perfekt present med tanke på att hon precis flyttat och behöver fixa trädgården en del.

Om några dagar bär det av till fastlandet och Örebro igen. Om jag inte kommer ihåg fel ska vi möta Värmbol, med skytteligeledaren Jens Lööf. Kan nog bli en marig match.

Postad bild
      Almedalen i Visby

#48   rockystar

Manager

• Medlem
  • 3056 Inlägg:

Postad 09 May 2008 - 21:05 PM

25 Juli 2008

Ibland är fotboll bara så enkelt, allt flyter på och det mesta går den rätta vägen.
      Matchen mot Värmbol kändes lite så, trots att vi egentligen hade ganska mycket oflyt emellanåt. Jag och Stellan spelade i anfallet och Sohlberg och Robin var yttermittfältare. Redan i sjunde minuten gjorde jag 1-0 och istället för att jubla tittade jag oroligt bort mot vår bänk. Skulle jag bli utbytt nu igen? Men inga tecken på det, allt jag såg var Steve som gjorde tummen upp. Efter detta började märkligheterna. Vi fick en straff som Sohlberg slog, men missade. På returen blir någon i vårt lag nedgjord i straffområdet, jag hann inte se vem det var, och en ny straff var ett faktum. Dessutom visades Värmbol-spelaren ut. Eftersom Sohlberg missade en straff minuten innan frågade Stellan om jag var intresserad av att slå den. Jag sade genast ja. Jag kände mig ganska säker på att sätta den, men missade tyvärr. Vid det här laget hade vi alltså missat två straffar och gjort ett mål. Klockan stod på 15 minuter. Men det var inte över med dramatik än. Tio minuter senare rivs jag ner i straffområdet när jag är på väg igenom på en perfekt djupledsboll. Ny straff, ny utvisning. Denna gång var det ingen tvekan om saken, Stellan skulle slå straffen, och det gjorde han med precision. Målvakten var chanslös och vi hade 2-0. Dessutom var vi vid det laget alltså två man mer på plan. Vår press var total och innan pausvilan hade Robin utökat till 3-0 med ett imponerande långskott. Andra halvlek blev mest en fortsatt dominans från oss och skottstatistiken slutade med 34-5. I sista minuten höll jag mig framme på en retur och kunde stöta in slutresultatet 4-0. Trots en missad straff hade jag lyckats göra två mål, och undvikit att bli utbytt. Ytterligare tre poäng till oss i tabellen och det mesta känns ganska gott.

Skytteligan, som helt plötsligt blivit så intressant att hålla koll på, visade att Jens Lööf, Toni Nhleko och jag alla hade gjort 10 mål, och på det delade vi ledningen.

England vann U19-EM.

#49   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2731 Inlägg:

Postad 09 May 2008 - 21:36 PM

Haha, fan vad straffar och utvisningar :)
Kul att det går bättre nu!

#50   rockystar

Manager

• Medlem
  • 3056 Inlägg:

Postad 10 May 2008 - 10:15 AM

4 Augusti 2008

Den senaste veckan har vi spelat två matcher. Dels en mot KB Karlskoga och en mot Hammarby TFF. Resultatet kan man kanske sammanfatta som väl godkänt för min del, men underkänt för laget i helhet, då vi förlorade båda matcherna.

Mot karlskoga lyckades jag göra två mål, men desvärre var vårt försvar inte i toppform och vi släppte in tre. Jag fick dock spela hela matchen och det känns bra.

Matchen mot Hammarby var lite av en måste-match om det skulle finnas några förhoppningar om att vara med och slåss om uppflyttningsplatsen. Vi gjorde en bra match, och var inte alls lika chanslösa som senast vi mötte dem. Dock var vi aningen sämre på varje position och förlorade med uddamålet (1-2). Ett mål var från mig och Toni Nhleko innebär att jag för tillfället leder skytteligan. Men några chanser till uppflyttning finns nu inte i praktiken. Det är det ingen som kräver av oss, men man hade ju hoppats. Om jag blir kvar i klubben nästa säsong så kanske vi kan utmana om topplaceringen som innebär uppflyttning. Det är bara att inse att Hammarby TFF är för bra för att spela här nere.

Stellan och jag var ute förra helgen. Han har bott i Örebro ganska många år nu, och visade mig runt lite i stadens nattliv. Vi var bland annat på Frimis, Å Andra Sidan och Universal. Efter det gick vi vidare, men vad det stället heter har jag helt glömt bort. Det var en väldigt trevlig kväll, och Stellan är shysst. Jag kan verkligen förstå den respekt för honom som finns i laget, och som jag tyckte mig känna av redan de första dagarna i klubben.

Postad bild
      Skytteligan med fem omgångar kvar

#51   Ema22

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 112 Inlägg:

Postad 10 May 2008 - 10:47 AM

Grym berättelse ska följas noggrannt hoppas du blir värvad till en bättre klubb. Förresten kan man få se attributerna på Richard Svensson?

#52 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 10 May 2008 - 11:10 AM

Citat

Grym berättelse ska följas noggrannt hoppas du blir värvad till en bättre klubb. Förresten kan man få se attributerna på Richard Svensson?

http://www.rockystar.se/Profil01.jpg

#53   rockystar

Manager

• Medlem
  • 3056 Inlägg:

Postad 10 May 2008 - 11:23 AM

Tack! :)
Kommer lägga upp screen på spelaren igen, antingen efter säsongen eller innan nästa säsong börjar.

#54 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 10 May 2008 - 11:40 AM

Men Hammarby TFF kan la inte bli uppflyttade?

#55   rockystar

Manager

• Medlem
  • 3056 Inlägg:

Postad 10 May 2008 - 11:40 AM

29 Augusti 2008

Inför de avslutande fem omgångarna skulle vi ställas mot fem av de sex sämst placerade lagen, vilket kändes mycket roligt. En lättsam avslutning skulle inte bara kunna förbättra lagets placering, utan även säkra skytteligan för min del. Jag skäms lite över att vara så fixerad vid det, högst personliga, målet. Men nu när jag har chansen att ta hem den, vill jag verkligen inte gå miste om det.

Både matchen mot Tyresö och matchen mot Arameiska-Syrianska visade sig bli promenadsegrar för oss. Tyresö besegrades med 4-1, och jag lyckades med bedriften att göra hat-trick. I och för sig mycket tack vare Stellan som lät mig slå straffen vi fick en bit in i andra halvlek. Jag hade då redan gjort två mål och vi ledde med betryggande 3-0. Strax efter det byttes jag ut, men helt utan missnöje denna gång.

Matchen mot Arameiska-Syrianska slutade med en 3-0 seger och vi bjöd på vackert spel hemma på Grenadjärsvallen. 1-0 var ett riktigt praktmål med klapp-klapp-spel som sågade oss igenom deras försvar på ett mycket imponerande vis. Jag hann göra ett mål innan jag landade fel efter en nickduell och tvingades byta. Det visade sig vara en vrickad ankel, och jag kommer nu inte kunna spela match på minst ett par veckor, kanske upp till en månad. Men kanske behöver jag inte missa mer än en match, trots detta, då vi har ett uppehåll i ligaspelet på över två veckor. Jag måste vara noggrann med rehab-träningen och hoppas på det bästa.

Toni Nhleko har nu flyttats upp till Hammarbys A-lag och han har nu svårt att komma ikapp mig i skytteligan som jag leder på 17 mål. Jonas Svensk och Toni Nhleko delar på andraplatsen, med 11 gjorda mål.

Postad bild
      Tabellen med tre omgångar kvar

#56   rockystar

Manager

• Medlem
  • 3056 Inlägg:

Postad 10 May 2008 - 11:42 AM

Citat

Kan de inte det?
Jag vet inte... (och följdaktligen inte spelaren Richard Svensson heller) ;)
Jag trodde det var så att de kunde avancera upp i divisionerna men aldrig upp till samma som A-laget.
Men de är låsta till Division 2 eller??

#57   Viigge

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 453 Inlägg:

Postad 10 May 2008 - 11:43 AM

Citat

Citat

Kan de inte det?
Jag vet inte... (och följdaktligen inte spelaren Richard Svensson heller) ;)
Jag trodde det var så att de kunde avancera upp i divisionerna men aldrig upp till samma som A-laget.
Men de är låsta till Division 2 eller??

Jag det är dom
[img]http://i48.tinypic.com/23jl4c6.gif[/img]
Whats the only ship never to have docked in Liverpool? The Premiership.

#58   rockystar

Manager

• Medlem
  • 3056 Inlägg:

Postad 10 May 2008 - 11:45 AM

Det var ju intressant!! :)
Då finns ju trots allt möjligheten....

#59   rockystar

Manager

• Medlem
  • 3056 Inlägg:

Postad 10 May 2008 - 12:52 PM

27 September 2008

Jag har inte skrivit på ganska länge nu, nästan en hel månad. Jag har inte mått så bra då min skada har gjort mig så begränsad och jag har mest suttit hemma, när jag inte rehabtränat såklart. Det har varit så frustrerande att inte kunna delta i träningarna och matcherna. Skadan läkte långsamt och jag kunde inte spela en enda minut i de tre sista matcherna för säsongen. Resultaten gjorde det inte lättare att sitta som åskådare. Trots det relativt enkla motståndet tog vi bara en enda poäng. Men mitt humör har förbättrats i takt med att min ankel börjat kännas allt starkare och stabilare igen.

Skytteligan vann jag trots allt, och på de 19 ligamatcherna hade jag gjort 17 mål. Det är jag mycket nöjd med, och jag är faktiskt värd att vinna skytteligan på en sådan prestation.

Postad bild
      Slutställning - skytteligan

I tabellen slutade vi femma. Ungefär som förväntat på förhand, verkade det på snacket bland de andra. Steve sammanfattade säsongen som Godkänt, men inte mer. Nästa år hoppades han på en förbättring. Han upplyste oss också om att ledarna i klubben skulle se över spelarkontrakten och ta individuella framtidssamtal med oss alla.

Hammarby TFF vann ligan, men det visade sig att de inte var tillåtna att avancera i seriesystemet, så Eskilstuna City flyttades upp istället.

Postad bild
      Slutställning - Ligatabellen

Min ankel är nu i det närmaste återställd, och jag hoppas på att kunna träna bra hela vintern. Jag skulle verkligen behöva arbeta upp min kondition en hel del, men jag antar att det är just det man gör på vinterhalvåret som fotbollsspelare. Det ska också bli mycket spännande att se vad klubben erbjuder mig för kontrakt.

#60   rockystar

Manager

• Medlem
  • 3056 Inlägg:

Postad 10 May 2008 - 13:07 PM

1 Oktober 2008

Jag har nu fått ett kontraktsförslag från Rynninge. Inga andra klubbar har hört av sig, och enligt Steve så är han mycket nöjd med min säsong och han ser verkligen fram emot att satsa på mig även kommande säsong. Han förklarade att han ser mig och Stellan som ett mycket giftigt anfallspar som skulle kunna åstadkomma stordåd nästa år. Jag förstår mycket väl att han tjänar på att smickra, men jag försöker ändå ta åt mig av hans beröm. Men vad är det bästa att göra...?

Postad bild
      Skriva på, eller inte skriva på? - det är frågan

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar