Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

PSG (Paris-Saint-Germain)

Inga svar till detta ämne

#1   Nordh

Junior

• Medlem
  • 2 Inlägg:

Postad 18 september 2008 - 18:04

Ciao alla CM lirare där ute!
Här kommer jag med min berättelse om min savning med PSG som har pågått i 11 säsonger, och är inne på min 12e.
Har tagit 33 titlar sammanlagt genom åren.

Min tanke varför jag tog över PSG va att jag ville verkligen göra ett storlag av detta storlag som aldrig vinner några titliar och jag ville så gärna förgylla PSGs fans dröm genom att bli bäst i Frankrike samt Europa/världen.

Min första säsong började med att jag rensade upp lite i spelarmaterialet, Stjärnor som Jay Jay Okocha och Frédérick Déhu försvann snabbt och 12 andra mediokra spelare... och in kom rutinerade skotten Neil Sullivan för att hålla tätt bakåt och Louis Saha för att producera mål med Ronaldriho som Offensiv mittfältare och Anelka/Saha på topp. Jag valde att satsa på en 3-5-2 uppställning eftersom mina offensiva kvalitéer i laget genom, ronaldinho, Saha, Anelka, Luccin, Hugo Leal osv...
Första året slutade med en ligatitel och Franska Cupen.. och nu börjar min färd mot att bli ett av Världens bästa klubblag!!

Andra året införskaffades lite försvarskraft genom stjärnan och löftet Christian Chivu från Ajax som kostade 250 millar att lösa samt en bra målvakt i Andrés Palop från Valencia. Sen sålde jag stjärnan Nicolas Anelka eftersom hans divabetéende till Bayer Leverkusen.
De året blev det en andra raka ligatitel.. men en annars så medioker säsong från min sida men har tagit över i Frankrike som laget nr1 och där jag vill ha PSG.

Tredje året va ja sugen på att börja vinna lite och spelare som Fabio Liverani där han ersatte Peter Luccin som såldes, Carles Puyol och Iker Casillas värvades för att försöka vinna lite... det blev återigen en ligatitel men en 3e sådan irad (!).... Men jag ville lyckas i Europa också.. men det skulle ta några säsonger... Ändra fram till år 2009/00 där jag slog PSV i finalen på straffar.
Under dessa 5 åren så tog jag hem ligan 5 ggr Den 8e rara ligatiteln dessutom sen tog jag 3 Franska cupen titlar, 3 Liga cupen titlar, 4 mästerskapstitlar.

Det såldes å köptes spelare hit å dit å storstjärnor som kom var Simao, Dejan Stankovic, Tomas Rosicky, Stilian Petrov, John Terry, Owen Hargreaves, Djibril Cissé, Rafael Van Der Vaart, Roque Santa Cruz, Arjen Robben, Joe Cole, Patrick Vieira, Michael Carrick.
Spelare som såldes under dessa 5 år var: Andrés Palop, Dejan Stankovic, Fabio Liverani, Carles Puyol, Roque Santa Cruz, Hugo Leal, Owen Hargreaves, Louis Saha, Stilian Petrov.
Så spelaromsättnigen var stor.. ibland var det lite väl mycket spelar som köptes och såldes men det gick vägen till framgång....

Så inför år 2010/11 köptes det inte en enda spelare utan istället satsade jag på min trupp som jag hade eftersom den va världsklass... hade minst 2 spelare på varje position.
Detta året blev OK, jag vann den Europeiska Supercupfinalen mot Valencia samt Världsfinalen mot River Plate, sen franska mästerskapscupen, franska cupen samt ligen för 10 gången irad.

Min senaste säsong 2011/12 är den bästa någonsin, inför året värvades spelare som Ricardo Quaresma in för att göra ett slagkraftigt lag till ett mer slagkraftigare. Simao och Djibril Cissé såldes dessutom...
Men året slutade med att jag tog hem H E L A [/u]6 titlar.. Mästerskapscupen, Franska cupen, Liga cupen, VM för klubblag, Champions Leauge och den [u]11 raka ligatiteln.
Mer kan man inte begära av ett där... Världens bästa klubblag!!!

Nu är jag inne på säsong 2012/13 som precis har börjat...... suget finns fortfarande kvar att vara världens bästa klubblag!!

Lag statistik:
Vunna ligor: 11 st
Vunna cuper: 22 st
Spelade matcher: 977 st
Vunna matcher: 651 st
Oavgjorda matcher: 180 st
Förlorade matcher: 146 st
Flest segrar irad: 15 st
Flest matcher utan förlust: 33 st
Flest förluster irad: 2 st
Flest matcher utan seger: 5 st
Gjorda mål: 2057 st
Insläppta mål: 862 st
Spelarköp: 57 st (totalt värde 4 220 000 000)
Spelarförsäljning: 52 (totalt värde 2 430 000 000)

Spelarstatistik:
Flest ligamatcher för klubben: Ronaldinho, 382 st
Flest ligamål för klubben: Ronaldinho, 225 st
Bäste målskytt på 1 säsong: Maxim Tsigalko, 50 st
Bäste målskytt i ligan på 1 säsong: Ronaldinho, 31 st
Flest assist 1 säsong: Fabio Liverani, 27 st
Matchens spelar flest ggr på 1 säsong: Maxim Tsigalko, 21 ggr
Yngste spelare: Rudy Haddad, 16 år
Äldste spelare: Patrick Vieira, 36

Statistik: Ronaldinho
Matcher för klubben: 601 st
Mål för klubben: 354 st